مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 2 اسفند 1401 ساعت 12:052023-02-21اجتماعي

کوچ زودرس بهاره عشایر به اصفهان خسارت زا است


مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان گفت: کوچ زودرس بهاره عشایر سبب از بین رفتن پوشش گیاهی مراتع استان اصفهان شده و لازم است برای این معضل با خرد جمعی چاره اندیشی شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، ابوطالب امینی صبح سه شنبه در جلسه کارگروه استانی ساماندهی و مدیریت کوچ که با حضور مدیرکل امور امنیتی و انتظامی استانداری اصفهان برگزار شد، اظهار داشت: کمتر از 10 درصد عشایر کوچ رو قانون را رعایت نمی کنند و با نافرمانی، زودهنگام به مراتع وارد و دیرهنگام خارج می شود.

وی با اشاره به اینکه این افراد معمولاً دامداران بدون مجوز هستند، گفت: درصد کمی از عشایر کوچ رو با رعایت نکردن قانون و ورود زودهنگام به صورت پنهانی و قاچاقی سبب خسارت به مراتع استان می شوند و این در حالی است که سایر عشایر که در زمان مقرر کوچ خود را آغاز می کنند همواره گلایه مند هستند که چرا از عشایر متخلف جلوگیری نمی شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان، عشایر را قشری زحمت کش دانست و ابراز داشت: این قشر کم درآمد اما نقش قابل توجهی در تولید کشور دارند و از این رو لازم است در جلسه امروز راهکارها و اهداف برای خدمت به جامعه عشایری و نیز برخورد با متخلفان بررسی و برای مسائل موجود چاره اندیشی شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کوچ زودرس بهاره عشایر به اصفهان خسارت زا است

کوچ زودرس بهاره عشایر به اصفهان خسارت زا است