مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 2 اسفند 1401 ساعت 12:202023-02-21پزشكي

30 درصد عوامل ناباروری به مشکل در آقایان برمی گردد


کارشناس برنامه میانسالان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: 30 درصد عوامل ناباروری زوجین به مشکل در آقایان برمی گردد.

- ایسنا/همدان کارشناس برنامه میانسالان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: 30 درصد عوامل ناباروری زوجین به مشکل در آقایان برمی گردد.

نرگس باباخانی در گفت وگو با ایسنا، به مناسبت هفته سلامت مردان، اظهار کرد: هفته سلامت مردان ایرانی از یکم تا هفتم اسفندماه امسال به مسأله ناباروری در مردان و اتخاذ شیوه زندگی و سبک زندگی سالم در پیشگیری از ناباروری اختصاص پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه به صورت کلی حدود 30 درصد عوامل ناباروری به مشکل در آقایان برمی گردد، افزود: سبک زندگی ناسالم به ویژه با صنعتی شدن و بی تحرکی افراد، تأثیر بسزایی در ناباروری دارد.

منظور از فعالیت و تحرک بدنی، راه رفتن عادی هر روز نیست و منظور از فعالیت بدنی 150 دقیقه فعالیت بدنی با شدت متوسط است که در حین انجام آن نتوان با کسی صحبت کرد.

کارشناس برنامه میانسالان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان ادامه داد: تغذیه ناسالم و نداشتن فعالیت بدنی باعث چاقی و یا اضافه وزن 60 تا 70 درصد جامعه شده که این موضوع از علل ناباروری در خانم ها و آقایان است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

30 درصد عوامل ناباروری به مشکل در آقایان برمی گردد

30 درصد عوامل ناباروری به مشکل در آقایان برمی گردد