مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 2 اسفند 1401 ساعت 13:052023-02-21بين الملل

انتقاد نخست وزیر بریتانیا ار تغییر کتاب های «رولد دال»


«ریشی سوناک»، نخست وزیر بریتانیا به جمع منتقدان بازنویسی بخش هایی از کتاب های «رولد دال» پیوست و این کار را حمله به آزادی بیان عنوان کرد.

- ریشی سوناک ، نخست وزیر بریتانیا به جمع منتقدان بازنویسی بخش هایی از کتاب های رولد دال پیوست و این کار را حمله به آزادی بیان عنوان کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از گاردین، ریشی سوناک در مناقشه بر سر بازنویسی بخش هایی از کتاب های رولد دال مداخله کرده است.

سوناک درحالی حذف بخش هایی از آثار دال که ادبیات نامناسب تلقی شده است را حمله به آزادی بیان توصیف کرد که پیش تر فیلیپ پولمن ، نویسنده برجسته بریتانیا اعلام کرده بود که آثار دال باید به فراموشی سپرده شوند و نویسندگان امروزی تر ادبیات کودکان جایگزین آن ها شوند.

پافین که ناشر آثار دال است در روزهای اخیر برای بازنویسی بخش هایی از آثار این نویسنده مورد انتقاد قرار گرفته است.

بررسی چاپ های جدید کتاب های کلاسیک کودکان نوشته رولد دال که هم اکنون در فروشگاه ها عرضه شده اند، نشان می دهد که برخی بخش های مربوط به وزن، سلامت روان، جنسیت و نژاد تغییر داده شده اند.

این تغییرات توسط انتشارات پافین یکی از زیرشاخه های انتشارات پنگوئن رندوم هاوس اعمال شده است و نخستین بار روزنامه دیلی تلگراف بریتانیا این تغییرات را گزارش داد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انتقاد نخست وزیر بریتانیا ار تغییر کتاب های «رولد دال»

انتقاد نخست وزیر بریتانیا ار تغییر کتاب های «رولد دال»