مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 2 اسفند 1401 ساعت 13:252023-02-21اقتصادي

ضرورت سرمایه گذاری در توسعه نرم افزارها برای رشد اقتصاد دانش بنیان ها


معاون علمی فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهور گفت: در اقتصاد دانش بنیان باید از امروز برای 5 سال آینده روی توسعه ارزش های جدید که عموما نرم افزاری هستند، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، روح الله دهقانی فیروزآبادی، مروز در همایش پیشران های اقتصادی فرصتی برای توسعه ملی ، اظهار داشت: بر اساس مطالعات انجام شده ارزش دارایی های شرکت های بزرگ در دنیا بعضاً تا 96 درصد مربوط به دارایی های نامشهود است و بعضاً شرکت های بزرگی در دنیا وجود دارد که 117 درصد از ارزش دارایی های آنها مربوط به مالکیت های فکری و یا دارایی های نامشهود است.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهور افزود: بنابراین قسمت بسیار زیادی از نقدینگی این شرکت ها با استفاده از همین تکنیک ارزش دادن به مالکیت فکری و غیره مشهود است که امروز حرف اول را در دنیا در تولید ارزش می زند .

وی بیان داشت: در دنیا به دو نوع مالکیت فکری و معنوی بها داده می شود که یکی مالکیت فکری فناورانه و دیگری مالکیت فکری هنری است که در کشور از هر دو محروم هستیم.

دهقانی فیروزآبادی بیان داشت:  تا زمانی که در اقتصاد دانش بنیان مبحث مالکیت فکری به معنای واقعی ارزش ایجاد نشود اتفاقی نخواهد افتاد البته در دولت و حاکمیت خوشبختانه به این مفهوم رسیده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ضرورت سرمایه گذاری در توسعه نرم افزارها برای رشد اقتصاد دانش بنیان ها

ضرورت سرمایه گذاری در توسعه نرم افزارها برای رشد اقتصاد دانش بنیان ها