مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 2 اسفند 1401 ساعت 14:052023-02-21پزشكي

آیا آنفلوآنزای پرندگان بحران ساز خواهد شد؟


متخصص ویروس شناسی پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی گفت: در حال حاضر سازمان بهداشت جهانی ویروس H5N1 را تهدیدی برای سلامت عمومی تلقی نمی کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سلامت خبرگزای فارس، ابراهیم فقیه لو، متخصص ویروس شناسی پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی با اشاره به اینکه در اکثر موارد تماس مستقیم انسان با پرندگان، لاشه و یا محیط های آلوده به پرندگان از کانون های اصلی ابتلا به ویروس آنفلوآنزای پرندگان بوده است، ادامه داد: خوشبختانه تا به امروز موارد ابتلا از انسان به انسان ویروس H5N1 گزارش نشده است.

میزان کشندگی و سرایت پذیری آنفلوآنزای پرندگان وی با بیان اینکه میزان کشندگی ویروس آنفلوآنزا خصوصا در گروه های پرخطر عدد بالایی را به خود اختصاص می دهد، افزود: آمار سرایت پذیری آنفلوآنزا در بین پرندگان بسیار بالاست اما در بین پرندگان به انسان بسیار محدود است.

 نشانه های آنفلوآنزای پرندگان فقیه لو تب بالا(بیش از 38  درجه)، کسالت، سرفه، دردهای عضلانی، درد قفسیه سینه، مشکل در تنگی نفس و در نهایت پنومونی را از جمله نشانه های ابتلا به ویروس آنفلوآنزا عنوان کرد و افزود: از روی علامت ها نمی توان ابتلا به آنفلوآنزای H5N1 را در انسان تشخیص داد چرا که همین علامت ها در ویروس آنفلوآنزای فصلی و یا سایر ویروس های تنفسی وجود دارد بنابراین تشخیص اب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیا آنفلوآنزای پرندگان بحران ساز خواهد شد؟

آیا آنفلوآنزای پرندگان بحران ساز خواهد شد؟