مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 2 اسفند 1401 ساعت 14:202023-02-21اقتصادي

نماینده کارگران در شورای کار: تعیین سبد معیشت خانوار کارگری منتظرنرخ تورم بهمن است


نماینده کارگران در شورای عالی کار با بیان اینکه تعیین سبد معیشت خانوار کارگری در دستور کمیته تخصصی مزد قرار دارد، گفت: برای تعیین حداقل مزد منتظر اعلام نرخ تورم بهمن هستیم.

- محمدرضا تاجیک در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در پاسخ به این سوال که آیا جلسه بهمن ماه شورای عالی کار برگزار شده است، گفت: این جلسه هنوز برگزار نشده و ما منتظر تعیین تکلیف سبد معیشت خانوار کارگری هستیم که تاکنون دو جلسه کمیته تخصصی مزد برگزار شده است و امروز سه شنبه هم سومین جلسه آن برگزار می شود.

وی افزود: برای تعیین حداقل مزد کارگران در سال آینده دو مولفه نرخ تورم در سال جاری و سبد معیشت میانگین یک خانوار کارگری مدنظر است که بر اساس این دو مولفه نمایندگان کارگران و کارفرمایان و دولت در شورای عالی کار مذاکره می کنند و درنهایت به رقم حداقل دستمزد کارگران برای سال آینده می رسد.

نماینده کارگران در شورای عالی کار اظهار داشت: مقرر شده است که در کمیته دستمزد ذیل شورای عالی کار، سبد هزینه معیشت زندگی یک خانوار معمولی کارگر محاسبه شود و مهم ترین اقلام تشکیل دهنده این سبد معیشتی اقلام خوراکی و غیرخوراکی است.

در این زمینه نمایندگانی از انستیتو تغذیه مرکز آمار ایران، معاونت رفاه و مرکز پژوهش های تأمین اجتماعی گزارشاتی ارائه کرده اند و تاکنون


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نماینده کارگران در شورای کار: تعیین سبد معیشت خانوار کارگری منتظرنرخ تورم بهمن است

نماینده کارگران در شورای کار: تعیین سبد معیشت خانوار کارگری منتظرنرخ تورم بهمن است