مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 2 اسفند 1401 ساعت 14:202023-02-21اقتصادي

پیشتازی ایران در تدوین استانداردهای جهانی نانوفناوری


بر اساس اعلام معاونت علمی 5 کشور جهان در تدوین و تصویب استانداردهای بین المللی فناوری نانو پیشتازی می کنند که ایران یکی از این کشورها است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی، تصویب 151 استاندارد ملی فناوری نانو در کشور توسط کمیته ملی استاندارد فناوری نانو و 10 استاندارد بین المللی در سازمان بین ‏المللی استاندارد (ISO) از جمله اقداماتی است که به پیوستن ایران به لیست کشورهای برتر در زمینه تدوین و تصویب استانداردهای بین المللی منجر شده است.

ستاد توسعه فناوری نانو به عنوان متولی رسمی توسعه فناوری نانو در کشور، به موضوع استاندارد و ایمنی فناوری نانو توجه ویژه ای دارد تا محصولات تولیدی در کشور بتوانند در بازارهای داخلی بقای خود را حفظ کنند و برای ورود به بازارهای جهانی قابلیت رقابت داشته باشند.

بر همین اساس نیز برای تحقق این هدف گـروه اسـتانـدارد و ایـمـنی ستاد شکل گرفت تا در تعامل با مراکز تخصصی و کارشناسان معتبر و در قالب اسناد بین سازمانی، کارگروه های ویژه و کمیته های مشترک، برگزاری جلسات تخصصی، رویدادها و همایش ها، حمایت از طرح ها و مسابقات و غیره بتوانند در زمینه استانداردسازی محصولات نانوفناورانه اقدامات اجرایی داشته باشند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیشتازی ایران در تدوین استانداردهای جهانی نانوفناوری

پیشتازی ایران در تدوین استانداردهای جهانی نانوفناوری