مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 2 اسفند 1401 ساعت 15:052023-02-21دانش

علوم انسانی اسلامی برای ما تمنا شده است!


رییس دانشگاه آزاد با اشاره به اینکه علوم انسانی اسلامی نباید فقط آرزوی ما باشد،گفت: برای ما علوم انسانی اسلامی یک مقداری به تمنا تبدیل شده است و لازم است که برای رسیدن به آن سعی کنیم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه آزاد، دکتر محمدمهدی طهرانچی رییس دانشگاه آزاد اسلامی در مراسم تقدیر از برگزیدگان چهارمین جشنواره ملی کتاب سال انقلاب اسلامی که روز گذشته در سالن 9 دی سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد، گفت: دانشگاه و دانشمندانی که با مسائل اجتماعی خود زندگی کنند، ولی نتوانند با آن مسائل ارتباط برقرار کنند، به نوعی نابینا هستند.

در قرآن آمده است افرادی وجود دارند که سمع دارند، ابصار دارند، افئده دارند ولی أُولَئِکَ الَّذِینَ طَبَعَ اللَّهُ عَلَی قُلُوبِهِمْ وَسَمْعِهِمْ وَأَبْصَارِهِمْ وَأُولَئِکَ هُمُ الْغَافِلُونَ هستند.

طهرانچی به بیان جملاتی از امام خمینی (ره) پرداخت و گفت: ایشان در جایی راجع به 22 بهمن می فرمایند بر ملت شریف ماست که این ایام الله را که هدیه هایی از عالم غیب ربوبی است را با جان و دل، حفظ و با چنگ و دندان نگه داری کنند.

این موضوع را که 22 بهمن ایام الله است و هدیه ای از عالم غیب ربوبی است، آیا می توانیم در مقام دانشگاه و علم تفسیر کرده و در قالب نظریه در دانشگاه تحلیل و تفسیر کنیم؟ رییس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

علوم انسانی اسلامی برای ما تمنا شده است!

علوم انسانی اسلامی برای ما تمنا شده است!