مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 2 اسفند 1401 ساعت 17:402023-02-21سياسي

متن و فرامتن سفر رییسی به پکن!


همزمان با سفر آقای رییسی به چین رسانه های جهان از جمله غربی ها نتوانستند به موفقیت این سفر با وجود تحریم ها و بدون برجام و اف ای تی اف اذعان نکنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دیگر رسانه های خبرگزاری فارس، محمدحسین محترم طی یادداشتی در روزنامه کیهان نوشت: شی جین پینگ بعد از استقبال گرم از ابراهیم رییسی و امضای 20 قرارداد با وی ، شاید کمی خارج از عرف دیپلماتیک ، درحالی که هنوز رییس جمهور ایران در پکن حضور داشت، اعلام کرد در آینده نزدیک به تهران سفر می کند! این پاسخ سریع به سفر آقای رییسی ، نشان از اهمیت بالای پکن در گسترش روابط با جمهوری اسلامی دارد.

این اهمیت بالای پکن را باید در کنار اهمیت مسکو برای گسترش روابط با تهران و در مثلت چندجانبه گرایی ایران، چین و روسیه و گسترش روابط این سه قدرت با سایر کشورهای دنیا ارزیابی و تحلیل کرد.

1- یکی از ابعاد مهم تعامل و شراکت راهبردی ایران با چین و دیگر کشورها در عرصه بین المللی و منطقه ای و ملی این است که آمریکا سرمایه گذاری های سیاسی، رسانه ای و امنیتی و تلاش زیادی چه از طریق تقابل مستقیم و چه از طریق تعامل فریبکارانه برای مقابله با آن کرده و نکته مهم تر اینکه علی رغم این تلاش ها تاکنون شکست خورده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

متن و فرامتن سفر رییسی به پکن!

متن و فرامتن سفر رییسی به پکن!