مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 3 اسفند 1401 ساعت 06:002023-02-22دانش

جدیدترین رتبه علمی ایران روی نمودار «نیچر»/ همکاری با 10کشور


جدیدترین یافته های شاخص نیچر (Nature INDEX) در سال 2022 نشان می دهد که جمهوری اسلامی ایران با توجه به مقالات علمی و مقالات منتشر شده در مجلات برجسته در رتبه 30 ام دنیا ایستاده است.

- جدیدترین یافته های شاخص نیچر (Nature INDEX) در سال 2022 نشان می دهد که جمهوری اسلامی ایران با توجه به مقالات علمی و مقالات منتشر شده در مجلات برجسته در رتبه 30 ام دنیا ایستاده است.

خبرگزاری مهر - گروه دانش و فناوری: شاخص نیچر یا نیچر ایندکس (Nature INDEX) یک پایگاه داده است که مؤسسات و کشورها و نتایج علمی آنها را از زمان معرفی در سال 2016 ردیابی می کند.

هر ساله، شاخص نیچر مؤسسات پیشرو (که می توانند شرکت ها، دانشگاه ها، مؤسسات دولتی، مؤسسات تحقیقاتی یا سازمان های غیردولتی باشند) و کشورها را با توجه به مقالات علمی و مقالات منتشر شده در مجلات برجسته رتبه بندی می کند.

این رتبه بندی همچنین می تواند توسط رشته های تحقیقاتی منفرد مانند علوم زندگی، شیمی، فیزیک یا علوم زمین دسته بندی شود که مؤسسات مختلف در هر یک پیشرو هستند.

شاخص نیچر توسط Nature Research محقق شد و در کل، بیش از 10 هزار مؤسسه در آن فهرست شده اند.

این پایگاه داده ای از اطلاعات محققان و مقالات پژوهشی اساسی است که در یک گروه منتخب از 82 مجله علمی با کیفیت بالا در زمینه علوم طبیعی منتشر شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جدیدترین رتبه علمی ایران روی نمودار «نیچر»/ همکاری با 10کشور

جدیدترین رتبه علمی ایران روی نمودار «نیچر»/ همکاری با 10کشور