مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 3 اسفند 1401 ساعت 07:402023-02-22دانش

سرمایه گذاری در امنیت فضای مجازی ضروری و ارزشمند است


بحث امنیت فضای مجازی مهم و ضروری است و در حال حاضر جامعه ی جهانی به دلیل گسترش ابزارهای اطلاعاتی در طیف وسیع، به یک شاهراه اطلاعاتی تبدیل شده است.

- ایسنا/آذربایجان شرقی رییس دانشگاه تبریز، گفت: بحث امنیت فضای مجازی مهم و ضروری است و در حال حاضر جامعه ی جهانی به دلیل گسترش ابزارهای اطلاعاتی در طیف وسیع، به یک شاهراه اطلاعاتی تبدیل شده است.

دکتر صفر نصراله زاده، سه شنبه، دوم اسفندماه، در رزمایش سایبری دانشگاه تبریز که به صورت ارتباط تصویری با مسئولان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اطلاعات برگزار شد، با تاکید براینکه اهمیت فضای مجازی و سایبری بر کسی پوشیده نیست، اظهار کرد: امروزه فضای مجازی به یک گزینه ی قدرتمند برای جنگ علیه کشورها تبدیل شده که این نوع جنگ می تواند هزینه های هنگفتی را به سازمان ها تحمیل کند.

یکی از جنبه های مهم این بحث، موضوع هک سامانه ها است که به دلیل سخت بودن ردیابی منشا حملات، هزینه های زیادی به سیستم وارد می شود.

وی ادامه داد: حملات سایبری شامل جاسوسی، ورود بدون مجوز و سرقت اطلاعات می باشد که بسیاری از اغتشاشات در این فضا شکل می گیرد.

بنابراین بحث امنیت فضای مجازی مهم و ضروری است و در حال حاضر جامعه ی جهانی به دلیل گسترش ابزارهای اطلاعاتی در طیف وسیع، به یک شاهراه اطلاعاتی تبدیل شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سرمایه گذاری در امنیت فضای مجازی ضروری و ارزشمند است

سرمایه گذاری در امنیت فضای مجازی ضروری و ارزشمند است