مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 3 اسفند 1401 ساعت 08:252023-02-22اقتصادي

اجرای طرح توسعه گردشگری عشایری در گیلان


رییس امور عشایر گیلان از اجرای طرح توسعه گردشگری عشایری در این استان خبر داد و گفت: این طرح به صورت آزمایشی در دو شهرستان تالش و رضوانشهر آغاز و در دیگر شهرستان ها اجرا می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، فریدون طالبی شامگاه سه شنبه در گفتگوی ویژه خبری شبکه باران، اظهار کرد: عشایر در کشور بیش از 251 هزار خانوار با آمار جمعیتی یک میلیون و 215 هزار نفر گزارش شده است.

وی از سکونت 1600 خانوار عشایری در گیلان خبر داد و افزود: عشایر گیلان بیش از 6 هزار نفر جمعیت دارد که نسبت میانگین کشور سهم شش دهم درصدی به خود اختصاص داده است.

رییس امور عشایر گیلان با اشاره به سکونت عشایر در 10 شهرستان این استان، بیان کرد: تالش و رضوانشهر دو شهرستان عشایر نشین استان تلقی می شوند و رودبار، ماسال و شفت در جایگاه بعدی قرار دارند.

طالبی با بیان اینکه عشایر تولیدکننده 25 درصد گوشت قرمز در کشور هستند، گفت: سهم عشایر در تولید صنایع دستی در کشور به 35 درصد می رسد.

پرورش 233 هزار واحد دامی توسط عشایر گیلانی وی از پرورش 233 هزار واحد دامی توسط عشایر گیلانی خبر داد و افزود: عشایر گیلانی 1350 تن گوشت قرمز، 5600 تن شیر، 19 تن عسل، 220 تن پشم گوسفندی و 5 تن گیاهان دارویی تولید می کنند که تولید ناخالص عشایر گیلانی به بیش از 3 هزار میلیارد ریال می رسد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اجرای طرح توسعه گردشگری عشایری در گیلان

اجرای طرح توسعه گردشگری عشایری در گیلان