مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 3 اسفند 1401 ساعت 09:502023-02-22اقتصادي

استفاده 60 درصدی نیروگاه ها از گاز در دوماه سرد سال


در دو ماه سرد سال نیروگاه ها 60 درصد گاز و 40 درصد سوخت مایع مصرف کردند.

- مصطفی رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق در گفت و گو با خبرنگار مهر در رابطه با میزان استفاده سوخت مازوت در ماه های سرد سال گفت: میزان سوخت هرساله زمستان با توجه به اینکه مصرف گاز در بخش خانگی افزایش پیدا می کند ما مجبور هستیم از سوخت جایگزین که سوخت مایع یا همان مازوت است استفاده کنیم.

وی ادامه داد: البته لازم به ذکر است که نیروگاه هایی که گازوییل دارند از گازوییل استفاده می کنند و نیروگاه های مازوت سوز از مازوت استفاده می کنند.

سخنگوی صنعت برق در این زمینه توضیح داد: حدود 15 درصد از نیروگاه های ما از مازوت استفاده می کنند و 85 درصد از نیروگاه ها از سوخت گازوییل استفاده می کنند، عمدتاً از گازوییل استفاده می شود و زمانی که مصرف در بخش خانگی و تجاری بالا می رود چاره ای جز استفاده از سوخت مازوت برای جبران محدودیت ها وجود ندارد.

رجبی مشهدی در پاسخ به این سوال که امسال نسبت به سال های گذشته به چه میزان استفاده از سوخت مازوت افزایش یافته است، خاطر نشان کرد: از نظر مصرف تغییرات عمده ای صورت نگرفته است و در دو ماه سرد سال نزدیک به 60 درصد از گاز و حدود 40 درصد از سوخت مازوت و گازوییل استفاده کرده ایم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استفاده 60 درصدی نیروگاه ها از گاز در دوماه سرد سال

استفاده 60 درصدی نیروگاه ها از گاز در دوماه سرد سال