مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 3 اسفند 1401 ساعت 10:302023-02-22اقتصادي

مرکز مبادله ارز و طلای ایران در کنترل نرخ ارز موفق می شود؟


یک کارشناس اقتصادی با اشاره به اقدام مثبت بانک مرکزی در مورد راه اندازی مرکز مبادله طلا و ارز ایران گفت: دولت برای موفقیت این طرح باید مراقب قاچاق ارز باشد.

- وحید شقاقی شهری کارشناس اقتصادی در گفت وگو با خبرنگار مهر ، در خصوص پیاده سازی مدل موفق روسیه جهت کنترل نرخ ارز در اقتصاد ایران بیان کرد: هر کشوری شرایط، ویژگی ها و ساختارهای متفاوتی دارد پس صرف کپی برداری از نسخه موفق یک کشور الزاماً موفقیت آمیز نخواهد بود، درواقع با اینکه روسیه هم تحریم شده؛ ولی شرایط، ابزار و ساختار اقتصادی آن با ایران متفاوت است.

مروری بر نکات مثبت سیاست های جدید بانک مرکزی شقاقی شهری با اشاره به نکات مثبت سیاست های جدید بانک مرکزی در خصوص راه اندازی مرکز مبادله طلا و ارز گفت: مدیریت جدید بانک مرکزی برخلاف برخی از اقتصاددان ها، اخیراً بازار آزاد ارز را پذیرفته است و به همین خاطر به دنبال مدیریت و مداخله در بازار آزاد ارز است تا به نوعی به آن اجازه راهبری متغیرهای اقتصاد کلان کشور را ندهد.

وی ادامه داد: راه اندازی مرکز مبادله ارزی به منظور کشف قیمت با مکانیسم بازار، امر مثبتی است.

طبق اخباری که منتشر شده قرار است تمام نیازهای ارزی کشور در این بازار انجام شود و تلاش شده که نرخ کشف شده در این مرکز مبادله ارزی کاملاً منطبق با میزان عرضه و تقاضای اق


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مرکز مبادله ارز و طلای ایران در کنترل نرخ ارز موفق می شود؟

مرکز مبادله ارز و طلای ایران در کنترل نرخ ارز موفق می شود؟