مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 3 اسفند 1401 ساعت 10:352023-02-22اقتصادي

شرط موفقیت مرکز مبادله در بازار ارز


یک کارشناس اقتصادی معتقد است که راه اندازی مرکز مبادله ارز و طلا می تواند عاملی برای کنترل و آرامش در بازار باشد، به شرطی که جلوی نفوذ عده ای جریان ساز و نرخ ساز در بازار ارز و این مرکز گرفته شود.

- یک کارشناس اقتصادی معتقد است که راه اندازی مرکز مبادله ارز و طلا می تواند عاملی برای کنترل و آرامش در بازار باشد، به شرطی که جلوی نفوذ عده ای جریان ساز و نرخ ساز در بازار ارز و این مرکز گرفته شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، روز گذشته مرکز مبادله ارز و طلا با حضور رییس کل بانک مرکزی، جمعی از مدیران بانکی، فعالان بازار و اقتصاددانان راه اندازی شد و اولین کشف قیمت در تالار حواله و تالار مبادله ارز به ترتیب 36 هزار و 130 تومان و 41 هزار و 549 تومان به ازای هر دلار آمریکا بود.

در زمینه تاثیر راه اندازی این مرکز و ارزیابی مداخله دولت در بازار آلبرت بغزیان - استاد دانشگاه و کارشناس مسائل اقتصادی - گفت: هیچ دولتی و در واقع هیچ بانک مرکزی را نمی توان در دنیا پیدا کرد که نرخ ارزاش را مدیریت و کنترل نکند.

به عنوان مثال باید دید که چرا رابطه درهم و دلار سال هاست ثابت باقی مانده و تغییری نکرده است یا آنکه چرا دلار و یورو فاصله زیادی نمی توانند از هم بگیرند.

این به معنی این است که بانک مرکزی این کشورها با یکدیگر هماهنگ هستند و خود دولت ها آنقدر قدرت دارند که می توا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شرط موفقیت مرکز مبادله در بازار ارز

شرط موفقیت مرکز مبادله در بازار ارز