مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 3 اسفند 1401 ساعت 12:202023-02-22سياسي

17 هزار قلم اشیای تاریخی امسال کشف شد/فوت 40 حفار غیرمجاز


فرمانده یگان حفاظت وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از کشف 17 هزار و 500 قلم اشیای تاریخی سال جاری در کشور خبر داد و گفت: بیش از هشت هزار اثر تقلبی بوده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، سردار حسن مهری پیش ازظهر چهارشنبه در آیین رونمایی از کارت ویژه ضابط دادگستری وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی در استان مازندران اظهار کرد: میراث فرهنگی، هویت کشور بوده و وظیفه همه ما حفاظت از آنها است.

وی با اعلام اینکه یگان حفاظت میراث فرهنگی به صورت کلی 35 هزار اثر ثبت ملی در کشور محافظت می کند، افزود: 27 اثر ثبت جهانی داریم که با کمک نهادهای بین المللی محافظت می شوند.

سردار مهری تصریح کرد: در هزار و216 حوزه نیروهای ما مستقر هستند و از آثار میراثی کشور در 31 رده استانی و 435 رده شهرستانی محافظت می کنند.

همچنین در کشور 260 پایگاه حفاظتی وجود دارد.

فرمانده یگان حفاظت از میراث فرهنگی کشور ابعاد مأموریتی یگان حفاظت از اموال منقول و غیر منقول اماکن حفاظتی را در 4 بعد حفاظتی، امنیتی، انتظامی و اطلاعاتی برشمرد و گفت: راهبردهایی در موضوع حفاظت از آثار تاریخی برای پیگیری کیفری و غیر کیفری اتخاذ شده و در این حوزه اقدامات مناسبی در دست انجام است که امیدواریم به نتایج مثبت مندرج شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

17 هزار قلم اشیای تاریخی امسال کشف شد/فوت 40 حفار غیرمجاز

17 هزار قلم اشیای تاریخی امسال کشف شد/فوت 40 حفار غیرمجاز