مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 3 اسفند 1401 ساعت 12:302023-02-22پزشكي

غربالگری سل، دلیلی بر افزایش ابتلا به این بیماری در ساوه نیست


معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی ساوه با اشاره به اینکه میزان ابتلا به سل در شهرهای ساوه و زرندیه کمتر از میانگین کشوری است، گفت: غربالگری بیماری سل، - ایسنا/مرکزی معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی ساوه با اشاره به اینکه میزان ابتلا به سل در شهرهای ساوه و زرندیه کمتر از میانگین کشوری است، گفت: غربالگری بیماری سل، دلیلی بر افزایش ابتلای به بیماری در این شهرستان نیست.

دکتر مجتبی ذکایی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه شاخص میزان بروز و شیوع بیماری سل در جمعیت تحت پوشش دانشکده علوم پزشکی ساوه نه تنها از میزان کشوری بالاتر نبوده بلکه مطلوب تر نیز هست، اظهار کرد: از آنجاکه بیماری سل در کشورهای همسایه ایران از قبیل افغانستان و پاکستان با توجه به نابسامانی های موجود و ضعف حوزه بهداشت، بروز و شیوع بسیار بالایی دارد و نیز با توجه به روی کار آمدن دولت فعلی در افغانستان شاهد افزایش مهاجرت افاغنه به کشورمان بوده ایم.

وی ادامه داد: از طرف دیگر در سه سال اخیر به دلیل مشابهت علائم بیماری سل و بیماری کرونا، شاخص بیماریابی سل تحت تاثیر این موضوع قرار گرفته است.

براین اساس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت تصمیم گرفت با کمک بودجه های ارسالی از طرف کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل اقدام به غربالگری بیماری سل در 27 دانشگا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

غربالگری سل، دلیلی بر افزایش ابتلا به این بیماری در ساوه نیست

غربالگری سل، دلیلی بر افزایش ابتلا به این بیماری در ساوه نیست