مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 3 اسفند 1401 ساعت 13:002023-02-22دانش

پیدا نکردن حیات در مریخ احتمالا به دلیل ناتوانی مریخ نوردها است


یک پژوهش جدید نشان می دهد ربات هایی که در حال حاضر در حال کاوش در مریخ هستند، ممکن است قادر به شناسایی آثار بالقوه حیات در سیاره سرخ نباشند.

- یک پژوهش جدید نشان می دهد ربات هایی که در حال حاضر در حال کاوش در مریخ هستند، ممکن است قادر به شناسایی آثار بالقوه حیات در سیاره سرخ نباشند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از اسپیس، گروهی از پژوهشگران باور دارند تجهیزاتی که دانشمندان برای یافتن نشانه های حیات در مریخ استفاده می کنند، ممکن است در واقع به اندازه کافی برای انجام دادن این کار حساس نباشند.

پژوهشگران دانشگاه خودمختار شیلی (UAutonoma)، تجهیزات پیچیده مورد استفاده مریخ نوردهای کنجکاوی (Curiosity) و استقامت (Perseverance) ناسا را ​​در صحرای آتاکاما آزمایش کردند و دریافتند که اگرچه تجهیزات آزمایشگاهی، نشانه های زیستی را در نمونه ها شناسایی می کنند اما یافتن مکان آنها با استفاده از فناوری به کاررفته در مریخ نوردهای کنونی به سختی امکان پذیر است.

این موضوع نشان می دهد نقص نتایجی که تاکنون در طول مأموریت های سیاره سرخ به دست آمده اند، می تواند نتیجه ناتوانی تجهیزات باشد، نه آنچه در نمونه ها وجود دارد.

دانشمندان سراسر جهان از دهه 1970، سطح مریخ را برای یافتن نشانه های حیات جستجو می کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیدا نکردن حیات در مریخ احتمالا به دلیل ناتوانی مریخ نوردها است

پیدا نکردن حیات در مریخ احتمالا به دلیل ناتوانی مریخ نوردها است