مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 3 اسفند 1401 ساعت 14:502023-02-22سياسي

گسل فعالی در استان مرکزی وجود ندارد


رییس نظام مهندسی ساختمان استان مرکزی گفت: شهر اراک از نظر خطر زلزله در رده متوسط است و گسل فعالی در استان مرکزی وجود ندارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، علیرضا حبیبی پیش از ظهر چهارشنبه در نشست با اصحاب رسانه به مناسبت روز مهندس اظهار کرد: جامعه مهندسی استان مرکزی 6 هزار نفر است که 4 هزار و200 نفر دارای پروانه و یک هزار و 800 نفر فاقد پروانه هستند؛ مهندسین در رشته های هفتگانه برق، مکانیک، معماری، شهرسازی، عمران، نقشه برداری و ترافیک فعالیت می کنند که تعداد مهندسین رشته های برق، مکانیک و ترافیک در استان بسیار کم است.

وی افزود: استان مرکزی از لحاظ نظام مهندسی جزو نظام مهندسی های متوسط است، دولت برای تسهیل مجوز کسب و کار، سالانه 4 بار آزمون نظام مهندسی را برگزار می کند و این سبب می شود آسیب هایی برای سازمان ایجاد شود چراکه کیفیت کاهش پیدا کرده و خروجی و وردی دانشگاه ها افزایش پیدا کرده است.

حبیبی در ادامه تاکید کرد: افزایش آزمون و تعداد ورودی ها و تسهیل در برگزار آزمون؛ سطح علمی مهندسان را در آینده تحت تأثیر قرار می دهد و ممکن است کیفیت ساختمان ها نیز را کاهش پیدا کند.

رییس نظام مهندسی ساختمان استان مرکزی ادامه داد: کمیته های کنترل به صورت متمرکز مستقر شده اند این در حالیست که در گذشته کنترل شهرستان ها در خود شهرستان انجام می شد در حا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گسل فعالی در استان مرکزی وجود ندارد

گسل فعالی در استان مرکزی وجود ندارد