مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 3 اسفند 1401 ساعت 15:302023-02-22بين الملل

پوتین در دیدار با وانگ یی: همکاری روسیه و چین برای ثبات بین المللی ضروری است


ولادیمیر پوتین با مدیر کمیسیون مرکزی امور خارجی حزب حاکم چین در مسکو دیدار کرد و گفت منتظر سفر رییس جمهور شی به روسیه است.

-   روزنامه روسی کامرسانت دوشنبه (20 فوریه، اول اسفند) گزارش داد که وانگ یی مدیر کمیسیون مرکزی امور خارجی حزب حاکم چین بعد از حضور در کنفرانس امنیتی مونیخ وارد مسکو شد.

گزارش شده بود وانگ که پیش از این سمت وزارت خارجه چین را برعهده داشت، احتمالا برای گفت وگو درباره طرح صلح احتمالی در اوکراین و تقویت نقش پکن در یافتن راهکاری برای پایان دادن به این جنگ به مسکو رفته است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری رویترز ، او طی سخنرانی در کنفرانس امنیتی مونیخ، ضمن مقصر دانستن آمریکا در نقض استانداردهای بین المللی با رفتاری هیجانی و عصبی، خواستار گفت وگو و تفکر خونسردانه کشورهای اروپایی برای پایان جنگ اوکراین شد.

پیش تر همچنین دیمیتری کولبا وزیر خارجه اوکراین در کنفرانس خبری مشترک با جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو در بروکسل مدعی شد وانگ یی نکات کلیدی طرح صلح جمهوری خلق چین را با طرف اوکراینی به اشتراک گذاشته و کی یف قصد دارد طرح پکن را مطالعه و نتیجه گیری کند.

  پایان پیام/ص


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پوتین در دیدار با وانگ یی: همکاری روسیه و چین برای ثبات بین المللی ضروری است

پوتین در دیدار با وانگ یی: همکاری روسیه و چین برای ثبات بین المللی ضروری است