مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 3 اسفند 1401 ساعت 17:202023-02-22اقتصادي

قیمت فعلی ارز انحراف زیادی از حالت تعادلی خود دارد


یک اقتصاددان با اشاره به سیاست های جدید بانک مرکزی و پارامترهای کلان اقتصاد ایران و همچنین سیاست های جدید بانک مرکزی مبنی بر عرضه ارز به شرکت های صادراتی با نرخ توافقی، - یک اقتصاددان با اشاره به سیاست های جدید بانک مرکزی و پارامترهای کلان اقتصاد ایران و همچنین سیاست های جدید بانک مرکزی مبنی بر عرضه ارز به شرکت های صادراتی با نرخ توافقی، از ریسک بالای بازار ارز در قیمت های فعلی خبر داد.

وحید شقاقی شهری در گفت و گو با ایسنا، در خصوص اقدام جدید بانک مرکزی و راه اندازی سامانه مبادله ارز و طلا گفت: چهار متغیر کلیدی در اقتصاد وجود دارد، که نشان دهنده ی این است که اقتصاد کشور در کنترل است و یا از کنترل خارج شده است.

وی افزود: مورد اول، بدهی خارجی است که هم اکنون بدهی خارجی کشور کمتر از هفت میلیارد دلار است که در ابعاد اقتصاد ایران (تجارت و تولید اقتصاد ایران) بدهی بسیار معقولی است و طبیعتا از این حوزه مشکلی وجود ندارد.

مورد دوم، بدهی دولت و شرکت های دولتی به تولید ناخالص ملی، حدود 30 درصد است این در شرایطی است که در مقیاس جهانی میانگین این نسبت بالای 100 درصد است و از حدود 70 درصد به بعد تازه وارد فضای خاکستری می شود، بنابراین وضعیت بدهی داخلی ما هم در شرایط خوبی قرار دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قیمت فعلی ارز انحراف زیادی از حالت تعادلی خود دارد

قیمت فعلی ارز انحراف زیادی از حالت تعادلی خود دارد