مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 3 اسفند 1401 ساعت 21:452023-02-22اقتصادي

حدود 4هزار تُن محصول کشاورزی هرمزگان به کشورهای اوراسیا صادر شد


مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان گفت: از ابتدای برداشت محصولات گلخانه ای تاکنون بیش از سه هزار و 850 تُن انواع محصولات کشاورزی از این استان به کشورهای اوراسیا صادر شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، الهام اسدپور بیان داشت: این محصولات شامل بادمجان، گوجه فرنگی، فلفل و شوید است که با کسب استانداردهای جهانی لازم و طی فرایند قرنطینه گیاهی به کشورهای حوزه اقتصادی اوراسیا صادر شده است.

وی با اشاره به اینکه صادرات این محصولات ثمره اقدامات اجرایی امنیت و دیپلماسی غذایی است، بیان کرد: در راستای تامین امنیت غذایی و دستیابی به بازارهای منطقه، در سالجاری اقدامات متعددی از سوی مدیریت حفظ نباتات به منظور اخذ استانداردهای بین المللی تولید و صادرات محصولات کشاورزی اعم از باقی مانده سموم، فرایندهای قرنطینه گیاهی، بسته بندی و انبارداری توسط بهره برداران بخش کشاورزی به ویژه گلخانه داران استان هرمزگان انجام شده است.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی هرمزگان اظهار کرد: با تغییر رویکرد بین المللی، صادرات محصولات کشاورزی با منشا گیاهی از محصول محور به بستر محور و ایجاد بستر فناوری چون سامانه سماک و سانکا ، امکان ثبت اطلاعات واحدهای تولیدی و به تبع آن نظارت و پایش مستمر، فراهم شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حدود 4هزار تُن محصول کشاورزی هرمزگان به کشورهای اوراسیا صادر شد

حدود 4هزار تُن محصول کشاورزی هرمزگان به کشورهای اوراسیا صادر شد