مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 3 اسفند 1401 ساعت 22:452023-02-22سياسي

«خاندان آل بویه» در زمان خود اسلام واقعی را زنده کردند


نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس با اشاره به اینکه «خاندان آل بویه» در زمان حکومت خود اسلام واقعی را زنده کردند، گفت: در زمان حکومت این خاندان مسیر جدیدی در نحوه حکمرانی بنا شد.

- رشت- نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس با اشاره به اینکه خاندان آل بویه در زمان حکومت خود اسلام واقعی را زنده کردند، گفت: در زمان حکومت این خاندان مسیر جدیدی در نحوه حکمرانی بنا شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، رسول فرخی عصر چهارشنبه در همایش ملی آل بویه اظهار کرد: خاندان آل بویه در زمان حکومتشان اسلام واقعی را زنده کردند.

وی با اشاره به پیشگویی هایی که امام علی (ع) در خصوص حکومت این خاندان کرده بودند اشاره کرد و افزود: این پیشگویی نشان می دهد که پیوند فکری خوبی با خاندان آل بویه وجود داشته است.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس با بیان اینکه این خاندان از نظر اخلاق بیشترین اطاعت پذیری را با یکدیگر در نحوه حکمرانی داشته اند، افزود: مردم داری از دیگر خصلت های این خاندان به شمار می رفت.

فرخی با تاکید بر اینکه حکومت شیعی را آل بویه در زمان خود به اوج رساندند، اضافه کرد: این خاندان در دوران خود با اقلیت های مذهبی نیز ارتباط بسیار خوبی داشته تا جایی که یکی از وزرای حکومتشان مسیحی بوده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«خاندان آل بویه» در زمان خود اسلام واقعی را زنده کردند

«خاندان آل بویه» در زمان خود اسلام واقعی را زنده کردند