مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 4 اسفند 1401 ساعت 09:462023-02-23اقتصادي

موانع توسعه گلخانه های کرمان؛ از تکنولوژی پایین تا وابستگی به بذرهای خارجی


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از کرمان، هشتاد و دومین نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی کرمان با موضوع بررسی موانع توسعه گلخانه ها در استان در حالی برگزار شد که با مشکلاتی ازجمله تکنولوژی پایین گلخانه های موجود و تمرکز بر گلخانه های با تکنولوژی پایین و متوسط مواجه هستیم.

همچنین عدم سرمایه گذاری در گلخانه های با تکنولوژی بالا، نگاه اشتغالزا به صنعت گلخانه به جای نگاه تولیدی و صادراتی، عدم تناسب تسهیلات اعطایی با نیازهای توسعه گلخانه های با تکنولوژی بالا و فقدان کارخانجات تولید قطعات گلخانه ای از دیگر موانع و مشکلات بر سر راه گلخانه های استان کرمان است.

توسعه کیفی و تکنولوژی گلخانه ای را نداشته ایم رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان گفت: باید در تکامل کشاورزی از زراعت به باغبانی حرکت کرد که در استان کرمان مسیر خوبی طی شده است و 25 درصد باغات کشور را در استان داریم که نشان دهنده بالندگی کشاورزی در این خطه است.

سید مهدی طبیب زاده با اشاره به اینکه حرکت به سمت گلخانه ها در استان کرمان شتابنده نبوده است، بیان کرد: افزایش راندمان تولید گلخانه ها به منظور حضور در بازارهای رقابت جهان و کشورهای همسایه امری مهم است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

موانع توسعه گلخانه های کرمان؛ از تکنولوژی پایین تا وابستگی به بذرهای خارجی

موانع توسعه گلخانه های کرمان؛ از تکنولوژی پایین تا وابستگی به بذرهای خارجی