مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 4 اسفند 1401 ساعت 09:502023-02-23اقتصادي

راهی برای مقابله با افزایش مصرف بنزین


افزایش مصرف بنزین دولت را وادار به ارائه راهکارهایی برای کاهش مصرف کرده است، تا جایی که روز گذشته نیز رییس جمهوری وزارت نفت را مکلف به ارائه راهکار کرد.

- ، آنطور که کارشناسان می گویند، برنامه ریزی بلند مدت و کاهش سهمیه در مقطع کنونی می تواند پاسخگو باشد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در روزهای سرد زمستان امسال با ناترازی گاز و افزایش مصرف در بخش خانگی، توزیع سی ان جی در کشور محدود شد که این موضوع باعث افزایش هفت میلیون لیتری مصرف بنزین در کشور شده است؛ موضوعی که خطر واردات بنزین را افزایش داد.

هرچند روزهای سرد سپری شد و اکنون میانگین مصرف به 103 تا 104 میلیون لیتر در روز رسیده است، اما همچنان نگرانی برای افزایش مصرف بنزین وجود دارد آنطور که گفته شده شد مصرف انرژی به حدی بالا بوده که رتبه اول را در دنیا داریم و با توجه به اینکه تعداد نفرات جمعیتی و وسایل حمل و نقل از برخی کشورها کمتر است، اما در مدیریت مصرف اقدامات لازم انجام نشده است.

نگرانی در این بخش موجب شد سید ابراهیم رییسی، رییس جمهوری وزارت نفت را مکلف به طرح های کارشناسی در حوزه مدیریت و بهینه سازی مصرف کرده است تا شاید از این طریق بتوان مشکلات موجود را کاهش داد.

وی با اشاره به گزارش سایت قطره و به نقل ازارائه شده درباره افزایش مصرف بنزین در ایام پایان سال و به ویژه تعطیلات نوروزی، به وزارت نفت ماموری


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راهی برای مقابله با افزایش مصرف بنزین

راهی برای مقابله با افزایش مصرف بنزین