مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 4 اسفند 1401 ساعت 09:502023-02-23اجتماعي

هوای مه آلود و خطر ریزش بهمن در ارتفاعات


رییس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با اشاره به فعالیت تدریجی سامانه ناپایدار از وزش باد شدید و احتمال ریزش بهمن در ارتفاعات خبر داد و گفت: - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، صادق ضیاییان در گفت و گو با ایسنا، با توجه به نفوذ سامانه بارشی جدید به کشور و آغاز بارندگی ها درباره وضعیت جوی کوهستان و ارتفاعات اظهار کرد: طی روزهای پنجشنبه و جمعه (4 و 5 اسفند) فعالیت تدریجی سامانه ناپایدار در ارتفاعات شمال غرب، ارتفاعات البرز غربی، زاگرس مرکزی و به تدریج البرز مرکزی و شرقی موجب وزش باد شدید، ابرناکی،مه آلودگی و بارش برف و کولاک می شود.

وی ادامه داد: بارش پراکنده طی جمعه برای ارتفاعات مرکزی کشور، ارتفاعات شمال کرمان، شمال سیستان و بلوچستان و بخش های شرقی کشور همراه با وزش باد شدید پیش بینی می شود.

به گفته رییس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا این سامانه بارشی در ارتفاعات شمال تهران نیز تاثیراتی دارد بنابراین گاهی افزایش ابر همراه با وزش باد شدید و احتمال مه آلود شدن  مهمترین پدیده جوی در بیشتر مناطق کوهستانی تهران است.

وی با بیان اینکه وزش باد شدید مهمترین پدیده جوی در ارتفاعات کشور طی هفته جاری است، اظهار کرد: در چنین وضعیت جوی شرایط برای وقوع کولاک و سرمایش ناشی از سوزباد شدید مهیا است بنابراین تمهیدات لازم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هوای مه آلود و خطر ریزش بهمن در ارتفاعات

هوای مه آلود و خطر ریزش بهمن در ارتفاعات