مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 4 اسفند 1401 ساعت 10:252023-02-23سياسي

امیدواری الحلبوسی نسبت به انجام سفر قالیباف به بغداد


رییس پارلمان عراق در دیدار امیرعبداللهیان ضمن ابراز امیدواری نسبت به سفر محمدباقر قالیباف به بغداد، گسترش هرچه بیشتر روابط بین پارلمانی را جزو اولویت های پارلمان کشورش برشمرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز چهارشنبه، سوم اسفندماه در دیدار با محمد الحلبوسی رییس پارلمان عراق، ضمن بررسی آخرین وضعیت روابط دو کشور، همکاری های منطقه ای ایران و عراق را پر شتاب و اثرگذار خواند.

وزیر امور خارجه کشورمان انتخاب مجدد الحلبوسی به عنوان رییس پارلمان عراق را تبریک گفت و از اعزام چندین نماینده مجلس عراق به همایش بین المللی بانوان تاثیرگذار که به ابتکار همسر رییس جمهور کشورمان برگزار شد، تشکر کرد.

امیرعبداللهیان توسعه و پیشرفت عراق را برای ایران بسیار مهم خواند و خواستار گسترش همکاری های دو کشور به ویژه در سطح مجالس قانونگذاری شد.

وزیر خارجه از پیشرفت تهیه سند جامع همکاری های دوجانبه ابراز خرسندی کرد و از این سند به عنوان نقشه راه بلندمدت دو کشور نام برد.

امیرعبداللهیان توسعه همکاری های ترانزیتی و به ویژه احداث خط آهن شلمچه - بصره و کرمانشاه - بغداد را گام موثری در توسعه هر چه بیشتر مبادلات اقتصادی و تجاری برشمرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امیدواری الحلبوسی نسبت به انجام سفر قالیباف به بغداد

امیدواری الحلبوسی نسبت به انجام سفر قالیباف به بغداد