مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 4 اسفند 1401 ساعت 14:552023-02-23اقتصادي

تعرفه صادرات صیفی جات چالش زاست /لزوم حمایت از کشاورزان شبانکاره


تعیین نرخ 100 درصدی تعرفه صادرات محصولات جالیزی، موجب نگرانی کشاورزان شبانکاره ای که سطح گسترده ای از زمین های خود را زیر کشت صیفی جات برده اند، - شده است.

خبرگزاری مهر - گروه استان ها: شهرستان دشتستان به عنوان قطب کشاورزی استان بوشهر محسوب می شود که بخش عمده محصولات کشاورزی استان در این شهرستان تولید و روانه بازارهای داخلی و یا صادر می شود.

منطقه شبانکاره به عنوان یکی از نقاط حاصلخیز شهرستان دشتستان دارای سابقه طولانی در زمینه تولید گندم و جو است و طی دهه های اخیر نیز کشت و تولید صیفی جات به عنوان یکی از مهمترین محصولات کشاورزی این منطقه محسوب می شود.

شبانکاره به قطب تولید محصولات جالیزی و صیفی جات تبدیل شده است و کشاورزان این منطقه علاوه بر تولید گندم و جو، نقش مهمی در تأمین محصولات جالیزی دارند.

بسیاری از کشاورزان شبانکاره ای نسبت به تصمیمات مسئولان نگران هستند؛ افزایش نرخ تعرفه صادرات محصولات جالیزی اقتصاد این کشاورزان را با چالش جدی روبرو کرده است.

کشاورزان در سخت ترین شرایط آب و هوایی با هزینه های هنگفت، دست به تولید می زنند و انتظار دارند در زمان فروش محصول با حمایت بیشتری روبرو شوند ولی برخی تصمیمات از جمله تعرفه صادرات باعث مشکلات فراوانی در فروش محصول خواهد شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تعرفه صادرات صیفی جات چالش زاست /لزوم حمایت از کشاورزان شبانکاره

تعرفه صادرات صیفی جات چالش زاست /لزوم حمایت از کشاورزان شبانکاره