مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 4 اسفند 1401 ساعت 15:202023-02-23اقتصادي

رونق به مرزهای شرقی سر می زند/بازگشایی بازارچه دوکوهانه نهبندان


بعد از ماه ها پیگیری متولیان، وزارت اقتصاد و وزارت کشور ضمن موافقت با بازگشایی بازارچه مرزی دوکوهانه نهبندان، مراتب را به وزارت خارجه برای جلب همکاری طرف افغانستان ابلاغ کردند.

- خبرگزاری مهر ، گروه استان ها: بازارچه های مرزی خراسان جنوبی که در گذشته رتبه های اول تا سوم را در زمینه صادرات داشته اند متأسفانه طی سال های اخیر با تعطیلی از طرف افغانستان رونق خود را از دست داده است.

از دهه 70 بازارچه های مرزی ماهیرود در شهرستان سربیشه، دوکوهانه در شهرستان نهبندان، گلورده در شهرستان درمیان و بازارچه مرزی یزدان در شهرستان زیرکوه راه اندازی شد و تأثیر خود را بر اشتغال و تأمین معیشت ساکنان مناطق مرزی، کنترل قاچاق کالا، افزایش امنیت مرزها و شکوفایی اقتصاد محلی در محدوده های مرزی خراسان جنوبی گذاشت.

اواخر سال 1393 بود که افغانستان به صورت یک طرفه مبادلات مرزی از بازارچه های دوکوهانه نهبندان، گلورده درمیان و یزدان زیرکوه را به حالت تعلیق درآورد و این معبرهای اقتصادی که معیشت مرزنشینان به واسطه داد و ستد بین تجار دو سوی مرز تأمین می شد، بسته شد.

در حال حاضر امکاناتی اعم از پنج باب انبار کالا، 20 باب غرفه، جایگاه عرضه سوخت، باسکول 60 تنی، ساختمان اداری و مسکونی، پست قرنطینه دام، سامانه جامع گمرکی در بازارچه دوکوهانه نهبندان مستقر ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رونق به مرزهای شرقی سر می زند/بازگشایی بازارچه دوکوهانه نهبندان

رونق به مرزهای شرقی سر می زند/بازگشایی بازارچه دوکوهانه نهبندان