مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 4 اسفند 1401 ساعت 15:452023-02-23سياسي

لزوم مراقبت و حفظ وحدت طلاب و علمای متعهد


یکی از مطالب منشور روحانیت بهم نخوردن الفت و وحدت طلاب و علمای متعد است که باید از این صمیمت، الفت و یگانگی در کنار تمام اختلافات سلیقه ای مراقبت و محافظت کنیم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، آیت الله مهدی شب زنده دار ظهر پنجشنبه در همایش دیده بان شفافیت و عدالت که در مشهد برگزار شد، اظهار کرد: امام صادق (ع) در خصوص جایگاه علمای دینی می فرمایند؛ اگر این افراد نبودند، آثار امام باقر (ع) از بین می رفت ؛ امام خمینی (ره) نیز در راستای اهمیت جایگاه علمای دینی و طلاب در سوم اسفندماه سال 1368 منشور روحانیت را نوشتند.

عضو شورای نگهبان افزود: نخستین مطلبی که امام خمینی (ره) در صفحه نهم این منشور بیان می کنند و دغدغه دارند، بیم از نفوذ بیگانگان در جایگاه و فرهنگ حوزه هاست.

اگر فرهنگ حوزه های علمیه، یعنی در دفاع از اسلام شب و روز نشناختن، ایستادن در مقابل کج روی ها، روشنگری در زندگی، زاهد بودن، به دنبال جمال و زیورهای دنیا نبودن، آخرت را مورد نظر داشتن، رضای خدای متعال را در نظر داشتن و در نهایت تحصیل کردن و محقق بودن، کمرنگ شود، نفوذ کلام آنان در جامغه نیز از بین خواهد رفت.

وی ادامه داد: مساله دومی که در این منشور به آن پرداخته می شود، تبیین صحیح این خطرات و اجرای حق توسط طلاب و علمای متعهد است تا فرصتی برای نفوذ دشمن ایجاد نشود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لزوم مراقبت و حفظ وحدت طلاب و علمای متعهد

لزوم مراقبت و حفظ وحدت طلاب و علمای متعهد