مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 4 اسفند 1401 ساعت 17:052023-02-23سياسي

دوران خاندان آل بویه زمان طلایی تاریخ ایران به شمار می رود


معاون پارلمانی رییس جمهور با اشاره به اینکه دوران خاندان آل بویه زمان طلایی تاریخ ایران به شمار می رود، گفت: خدمات و تأثیرات خاندان آل بویه در ابعاد مختلف باید مورد بررسی قرار بگیرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، سید محمد حسینی ظهر پنجشنبه در همایش ملی خاندان آل بویه در سیاهکل اظهار کرد: خاندان آل بویه از پیروان مکتب اهل بیت (ع) بوده که خدمات ارزنده ای در جامعه اسلامی از خود به یادگار گذاشتند که جا دارد بیش از این در این خصوص کار شود.

وی با بیان اینکه ما نمی خواهیم بگوییم که این خاندان بسیار منزه بوده یا ضعف و ایرادی نداشته اند، افزود: بلکه در اواخر و در زمان شاه سلطان حسین رو به انحطاط رفتند که این دوران قابل دفاع نیست.

حسینی با اشاره به اینکه اما کارهای بزرگ این خاندان را نمی توان نادیده گرفت، ادامه داد: با توجه به اینکه این خاندان مروج فرهنگ اهل بیت (ع) بوده و فضا را برای عالمان دیگر برای بحث و مناظره باز گذاشته بودند.

وی با بیان اینکه وقتی جوان ما در خصوص سرنوشت بزرگان و تأثیر گذاران گذشته مطالعه می کند یک عزم و اراده بالایی در او پدید می آید، گفت: این مطالعه سبب می شود که به اندک قانع نشده و تلاش بیشتری برای موفقیت صورت دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دوران خاندان آل بویه زمان طلایی تاریخ ایران به شمار می رود

دوران خاندان آل بویه زمان طلایی تاریخ ایران به شمار می رود