مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 5 اسفند 1401 ساعت 01:202023-02-23پزشكي

آبله میمون برای افراد مبتلا به HIV پیشرفته مرگبار است


محققان گزارش می دهند که ویروس mpox که قبلا به عنوان آبله میمون شناخته می شد اغلب باعث بیماری شدید و مرگ در افراد مبتلا به عفونت پیشرفته HIV می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازبه نقل از هلث دی نیوز، دانشمندان توصیه می کنند که سازمان جهانی بهداشت و مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده، این سویه از mpox را باید به فهرست عفونت های شدید خود که برای افراد مبتلا به بیماری پیشرفته HIV خطرناک است، اضافه کنند.

کلوئه اورکین ، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه کویین مری لندن، می گوید: در حال حاضر، فهرستی از چهارده عفونت وجود دارد که برای افراد مبتلا به عفونت پیشرفته HIV خطرناک هستند.

پزشکان باید در سراسر جهان از این طبقه بندی برای راهنمایی مدیریت خود برای افرادی که بیشتر در معرض خطر مرگ ناشی از این عفونت ها هستند، استفاده کنند.

محققان می گویند داده ها این واقعیت را برجسته می کند که mpox همچنان یک تهدید مهم برای افراد مبتلا به HIV پیشرفته است.

اورکین گفت: اگرچه mpox برای کسانی از HIV شأن تحت کنترل است به ندرت شدید است، اما میزان بیماری های جدی و مرگ و میر ناشی از mpox برای افراد مبتلا به HIV درمان نشده یا سرکوب نشده نگران کننده است.

آزمایش متداول اچ آی وی برای همه افرادی که مبتلا به mpox هستند، این پتانسیل را دارد که مرگ های ناشی از mpox و بیماری پیشرفته HIV را کاهش دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آبله میمون برای افراد مبتلا به HIV پیشرفته مرگبار است

آبله میمون برای افراد مبتلا به HIV پیشرفته مرگبار است