مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 5 اسفند 1401 ساعت 03:552023-02-24بين الملل

هدف بایدن از منفجر کردن خط لوله «نورداستریم» چه بود؟


روزنامه نگار مشهور آمریکایی که چندی پیش فاش کرد انفجار خط لوله انتقال گاز روسیه به اروپا توسط سیا انجام شده درباره دلیل این اقدام توضیحاتی ارائه کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، سیمور هرش، روزنامه نگار کهنه کار آمریکایی که چندی پیش فاش کرد انفجار خط لوله نورد استریم در دریای بالتیک توسط سیا اجرا شده در مصاحبه ای درباره دلیل این اقدام واشنگتن توضیحاتی ارائه کرد.

این روزنامه نگار تحقیقی برنده جایزه پولیتزر در مصاحبه ای با شبکه خبری راشاتودی گفت هدف جو بایدن ، رییس جمهور آمریکا از صدور دستور برای انفجار این خط لوله اطمینان یافتن از این بوده که آلمان نتواند نظرش درباره تحریم ها علیه روسیه و ارسال سلاح به اوکراین را تغییر دهد.

سیمور هرش 85 ساله که افشاگری درباره کشتار جمعی 500 غیرنظامی در ویتنام و شکنجه زندانیان در زندان ابوغریب در عراق را در کارنامه خود دارد در مصاحبه با راشاتودی تصریح کرد که دستگاه های اطلاعاتی آمریکا اواخر سال 2021  و قبل از آغاز جنگ اوکراین برنامه ریزی های لازم برای انفجار این خط لوله را انجام داده اند.

وی حدود دو هفته پیش فاش کرد انفجار خط لوله نورداستریم در دریای بالتیک عملیات مخفیانه ای بوده که دستور آن توسط کاخ سفید صادر شده و توسط سیا اجرا شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هدف بایدن از منفجر کردن خط لوله «نورداستریم» چه بود؟

هدف بایدن از منفجر کردن خط لوله «نورداستریم» چه بود؟