مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 5 اسفند 1401 ساعت 05:252023-02-24اقتصادي

انتقال آب؛ ممد یا مخل حیات؟


انتقال آب به مناطق کویری کشور مدت هاست که مطرح است؛ طرح های انتقال آب از دریای خزر، خلیج فارس و دریای عمان به فلات مرکزی مدافعان و مخالفانی دارد اما در دولت سیزدهم انتقال آب با جدیت در حال پیگیری است.

- به گزاش ایسنا، یکی از برنامه های وزارت نیرو تعیین و تکلیف پروژه های انتقال آب است که در این مسیر نیز گام هایی را برداشته و آنطور که تاکنون مشخص شده استارت برخی از پروژه ها زده شده است.

به گفته فیروز قاسم زاده - سخنگوی صنعت آب کشور - در خلیج فارس و دریای عمان فاز مطالعاتی آغاز شد، چند نقطه را لکه گذاری کردیم، در بوشهر، هرمزگان و سیستان و بلوچستان این مطالعات در حال انجام است و مهندسی ارزش صورت می گیرد.

به گفته قاسم زاده انتقال آب از دریای خزر نیز بر اساس جمع بندی هایی که صورت گرفت در حال حاضر این طرح در حال بررسی است تا خط مشی های آن تعیین شود و اکنون با محیط زیست و امور جنگل ها در حال تعیین تکلیف برای اجرای این طرح هستیم.

همچنین انتقال آب از دریای عمان این روزها موضوع داغ رسانه ها است که به کرمان، اصفهان، هرمزگان و یزد در فاز 1 به گل گوهر اجرا شده و اکنون آماده بهره برداری است.

در سیستان و بلوچستان نیز یک طرح مطالعه شده که در بخش های خط انتقال در چابهار و خراسان جنوبی در حال انجام بوده و قرار است که برای صنایع و شرب آب را منتقل کند و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انتقال آب؛ ممد یا مخل حیات؟

انتقال آب؛ ممد یا مخل حیات؟