مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 5 اسفند 1401 ساعت 08:452023-02-24سياسي

رییس جمهور وارد آذربایجان غربی شد


آیت الله ابراهیم رییسی رییس جمهور کشورمان دقایقی پیش به منظور افتتاح تونل انتقال آب سد کانی سیب به دریاچه ارومیه وارد استان شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر، آیت الله سید ابراهیم رییسی صبح جمعه از طریق فرودگاه شهید باکری ارومیه صبح جمعه وارد آذربایجان غربی شد و مورد استقبال مسئولان استانی از جمله حجت الاسلام سید مهدی قریشی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه، محمدصادق معتمدیان استاندار آذربایجان غربی، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، فرماندهان نظامی و انتظامی و مسئولان اجرایی این استان قرار گرفت.

در این سفر، علی اکبر محرابیان وزیر نیرو و جمعی از مسئولان مرتبط با طرح های احیای دریاچه ارومیه رییس جمهور را همراهی می کنند.

قرار است در این سفر، طرح تونل انتقال آب از سد کانی سیب به سمت دریاچه ارومیه توسط رییس جمهور به بهره برداری برسد، برای این منظور رییس جمهور با بالگرد راهی محل اجرای طرح در نقده شد.

در فاز نخست این طرح که امروز افتتاح می شود، 300 میلیون مترمکعب آب از دریاچه سد کانی سیب در پیرانشهر پس از عبور از 36 کیلومتر تونل، 11 کیلومتر کانال و 28 کیلومتر رودخانه گدار به دریاچه ارومیه می ریزد.

در قالب این طرح، آب پس از خروج از سد کانی سیب وارد تونل 36 کیلومتری شده و پس از آن با ورود به کانال 11 کیلومتری به رودخانه گدار ریخته و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رییس جمهور وارد آذربایجان غربی شد

رییس جمهور وارد آذربایجان غربی شد