مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 5 اسفند 1401 ساعت 12:002023-02-24پزشكي

تدوین برنامه های علمی برای پیشگیری و کنترل تهدیدهای دخانیات بر سلامت جامعه


معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت در چهارمین کنگره ملی و اولین کنگره بین المللی دخانیات و سلامت بر لزوم تدوین برنامه های علمی برای پیشگیری و کنترل تهدیدهای دخانیات بر سلامت جامعه تاکید کرد.

- معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت در چهارمین کنگره ملی و اولین کنگره بین المللی دخانیات و سلامت بر لزوم تدوین برنامه های علمی برای پیشگیری و کنترل تهدیدهای دخانیات بر سلامت جامعه تاکید کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر یونس پناهی در سخنرانی خود در چهارمین کنگره ملی و اولین کنگره بین المللی دخانیات و سلامت با بیان اینکه دخانیات چهارمین ریسک فاکتور برای بیماری های غیر واگیر در ایران است، خاطر نشان کرد: سیگار 7 هزار ماده سمی دارد که حدود 69 ماده از آنها سرطان زاست.

به همین دلیل برنامه های پیشگیری از کاهش بار بیماری های ناشی از دخانیات بسیار ضروری است.

معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت عوارض ناشی از مصرف دخانیات را به سه دسته تقسیم بندی کرد و ادامه داد: عارضه نخست روانی است؛ یعنی احساس تنهایی، افسردگی، خودکشی و بیماری های روان.

عارضه بعدی جسمی است؛ مانند بیماری های قلبی و عروقی، بیماری های مقاربتی، بیماری های تکاملی و سایر موارد مانند اوردوز و عارضه سوم نیز اجتماعی است؛ مانند بزهکاری های اجتماعی، مشکلات اقتصادی و غیره است که هر کدام بر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تدوین برنامه های علمی برای پیشگیری و کنترل تهدیدهای دخانیات بر سلامت جامعه

تدوین برنامه های علمی برای پیشگیری و کنترل تهدیدهای دخانیات بر سلامت جامعه