مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 5 اسفند 1401 ساعت 12:552023-02-24سياسي

دشمن هوشمندانه «چادر» را نماد حاکمیت کرد


«متاسفانه به جای اینکه به سمت الگوی متکثر از حجاب برویم، به سمت یک الگوی واحد رفتیم.

این در حالی است که ما در ایران پوشش اقوام داریم و می شود الگوهای حجاب را روی آن سوار کنیم اما ما این ظرفیت را ندیدیم و چادر را تا بوشهر که خودش پوشش مناسب دارد، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایسنا، شاید ناآرامی های اخیر بستری برای ایجاد شکاف و فضای دوقطبی میان مردم شد؛ دو قطبی ای که در حوزه حجاب بیشتر قابل لمس بود.

سالهاست که حجاب به یکی از اصلی ترین سوژه های ایجاد شکاف تبدیل شده و کمپین های متعددی از سوی چهره های آن سوی آب ها برای تمرکز بر روی حجاب کلید خورد و نتایج آن در ماه های اخیر در کف خیابان ظهور کرد.

در این باره با دکتر ابوالفضل اقبالی (جامعه شناس و پژوهشگر) گفتگو کردیم و این در حالی است که آقای اقبالی معتقد است، فضای دو قطبی محدود به 20تا 30 درصد از جامعه است و حدود 80 درصد جامعه حجاب برایشان یک ابزار یا مسئله سیاسی نیست و یک رفتار فردی برایشان محسوب می شود.

مشروح این گفتگو را در ادامه می خوانید: پس از ناآرامی های اخیر ایران، دوگانه های تلخی در جامعه به وجود آمد؛ طوری که مردم بارها مقابل هم قرار گرفتند؛ مثلا اگر مغازه ای در زمان فراخوان ها باز بود، فروشنده حکومتی محسوب می شد و اگر مغازه اش بسته بود، معترض به حساب می آمد؛ اما در موضوع حجاب ماج


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دشمن هوشمندانه «چادر» را نماد حاکمیت کرد

دشمن هوشمندانه «چادر» را نماد حاکمیت کرد