مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 5 اسفند 1401 ساعت 14:402023-02-24اقتصادي

تکمیل مترو تهران صرفا با تکیه بر منابع شهرداری امکان پذیرنیست


معاون برنامه ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورای شهرداری تهران گفت:تکمیل خطوط مترو تهران با توجه به رشد جمعیت ساکن و شناور بسیار حیاتی است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه شهری خبرگزاری فارس، مجید باقری با اشاره به حجم ریالی اجرا و اتمام طرح های شهر تهران گفت: طرح های شهر تهران نظیر تکمیل خطوط مترو و یا بزرگراه ها ماهیتی ملی داشته و اتمام آنها با تکیه صرف بر منابع شهرداری تهران امکان پذیر نبوده و نیازمند کمک و همراهی دولت و مجلس است.

وی همچنین افزود: صرفاً برای تحقق برنامه چهارم توسعه شهر مبلغ 402 هزار میلیارد تومان اعتبار به قیمت پایه سال 1401پیش بینی شده است که با توجه به زمانبر بودن در تامین اعتبار و همچنین تکمیل پروژه ممکن است این رقم بیشتر شود.

به گفته معاون شهردار تهران از این مبلغ، 176 هزار میلیارد تومان از محل منابع شهرداری، 140 هزار میلیارد تومان از محل منابع دولت و 86 هزار میلیارد تومان از طریق جلب مشارکت بخش خصوصی تأمین خواهد شد.

لیکن این تنها برای یک بازه 4 ساله است.

نیاز 500 هزار میلیاردی پروژه های حمل و نقل تهران باقری همچنین به تکمیل و بهره برداری از پروژه های حوزه حمل و نقل به عنوان اولویت اصلی شهر و شهرداری اشاره کرد و گفت: تکمیل پروژه های حمل و نقل پایتخت برای یک بازه 10 ساله و به قیمت امروز حدود 500 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تکمیل مترو تهران صرفا با تکیه بر منابع شهرداری امکان پذیرنیست

تکمیل مترو تهران صرفا با تکیه بر منابع شهرداری امکان پذیرنیست