مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 5 اسفند 1401 ساعت 15:052023-02-24پزشكي

15 درصد خانم های هرمزگان قلیان مصرف می کنند


معاون بهداشت وزیر بهداشت و درمان از افزایش 15 درصدی خانمهای هرمزگان به مصرف قلیان خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، حسین فرشیدی گفت: استفاده از سیگار و روی آوردن متاسفانه نوجوانان، جوانان و بانوان افزایش پیدا کرده که 4 درصد از خانم های ما از قلیان و سیگار استفاده می کنند که اثر بسیار بسیار منفی بر آنان می گذارد و این عامل شیوع انواع سرطان ها، بیماری های قلبی و عروقی، بیماران قندی ناشی از دود سیکگار را به دنبال دارد.

وی عنوان کرد: مهمترین هدف ما از تشکیل این کنگره به هر روشی که شده مضر بودن مصرف دخانیات باید تبدیل به یک باور در وجود ما و خانواده ها بشود و روز به روز شاهد روند کاهشی مصرف دخانیات باشیم خصوصاً این جمعیتی که آینده کشور ما را تهدید می کند.

معاون بهداشت وزیر بهداشت اظهار داشت: متاسفانه استان های هرمزگان سیستان و بلوچستان بخشی از استان کرمان و بوشهر مصرف دخانیات خصوصاً در خانم ها به صورت قلیان رواج دارد که مضرات آن دو چندان هست و دود ناشی از قلیان می تواند خانواده را دچار مشکل کند و این باعث آشنایی بچه ها با آن می شود.

رییس مبارزه با دخانیات وزارت بهداشت عنوان داشت: هنگامی که برای تهیه قلیان این کار را بچه ها انجام می دهند باعث می شود در دوران طفولیت و کودکی با دخانیات آشنا شوند ما باید بتوانیم از منزل، مدرسه کار شر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

15 درصد خانم های هرمزگان قلیان مصرف می کنند

15 درصد خانم های هرمزگان قلیان مصرف می کنند