مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 5 اسفند 1401 ساعت 17:552023-02-24بين الملل

آمریکا: چین به روسیه در دور زدن تحریم های کمک نکند


وزارت خزانه داری آمریکا هشدار داد در صورت کمک نظامی چین به روسیه، این کشور مجبور به توسل به ابزار تحریمی خود علیه پکن می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از پایگاه هیل، وزارت خزانه داری آمریکا به چین نسبت به ارسال کمک نظامی به روسیه در بحبوحه جنگ اوکراین هشدار داد.

وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد در صورتی که چین به روسیه در دور زدن تحریم های غرب کمک کند، در این صورت تحریم های اقتصادی سختی در انتظار این کشور خواهد بود.

مقامات آمریکایی می گویند که اگر چین با ارسال سلاح و مهمات از جنگ روسیه در اوکراین حمایت کند، آمریکا می تواند به تحریم های اقتصادی سخت علیه چین متوسل شود.

واشنگتن پیش از این چندین هشدار برای ایجاد بازدارندگی علیه پکن صادر کرده است.

بنا به نوشته هیل، پنتاگون، جانت یلن وزیر خزانه داری، آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه و لیندا توماس گرینفیلد سفیر ایالات متحده در سازمان ملل متحد، پیش از این همگی در مورد عواقب ارسال تسلیحات نظامی چین به روسیه هشدار دادند، با این حال هیچیک از این مقامات به روشنی مشخص نکرده اند که اقدام تلافی جویانه واشنگتن به چه صورت خواهد بود.

با توجه به جنگ اقتصادی میان چین و آمریکا، وضع تحریم های تازه علیه پکن می تواند روابط پرتنش دو کشور را وارد دوران تازه ای از التهاب کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آمریکا: چین به روسیه در دور زدن تحریم های کمک نکند

آمریکا: چین به روسیه در دور زدن تحریم های کمک نکند