مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 6 اسفند 1401 ساعت 08:102023-02-25اقتصادي

کهگیلویه و بویراحمد می تواند به قطب گیاهان دارویی کشور تبدیل شود


معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: این استان به دلیل شرایط مناسب و تنوع بالای گونه های مختلف گیاهی آن می توانند به قطب تولید و صنعت وابسته به گیاهان دارویی کشور تبدیل شود.

- ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: این استان به دلیل شرایط مناسب و تنوع بالای گونه های مختلف گیاهی آن می توانند به قطب تولید و صنعت وابسته به گیاهان دارویی کشور تبدیل شود.

سید احسان عسکری در نشست ستاد گیاهان دارویی استان افزود: تنوع گونه ها و میزان کشت گیاهان دارویی، تعداد اشتغال ایجاد شده، افزایش سرمایه در گردش، حجم سرمایه گذاری و صادرات، پنج شاخص پیشرفت در حوزه گیاهان دارویی استان که مورد توجه است.

وی اظهارکرد: برنامه های توسعه استان در شاخه های مختلف نیز در حال اجرا بوده که یکی از آنها استفاده گسترده صنعتی و خوراکی از محصول بلوط در استان می باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: با توجه به پژوهش ها و مطالعات علمی و کارشناسی شده در چند سال اخیر تا به امروز تمام ابعاد مثبت استفاده از بلوط در تولید انواع نان بلوط و استفاده جانبی از میوه بلوط بررسی شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کهگیلویه و بویراحمد می تواند به قطب گیاهان دارویی کشور تبدیل شود

کهگیلویه و بویراحمد می تواند به قطب گیاهان دارویی کشور تبدیل شود