مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 6 اسفند 1401 ساعت 08:352023-02-25اقتصادي

ایجاد 51 هزار هکتار جنگل دست کاشت در هرمزگان


مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان هرمزگان گفت: در استان هرمزگان تاکنون 51 هزار هکتار جنگل های دست کاشت ایجاد شده و بیش از 25 هزار هکتار آن در حوزه شرق بندرعباس بوده که نقش تاثیرگذاری در استان و بویژه این شهر در بحث تثبیت ریزگردها داشته است.

- ایسنا/هرمزگان مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان هرمزگان گفت: در استان هرمزگان تاکنون 51 هزار هکتار جنگل های دست کاشت ایجاد شده و بیش از 25 هزار هکتار آن در حوزه شرق بندرعباس بوده که نقش تاثیرگذاری در استان و بویژه این شهر در بحث تثبیت ریزگردها داشته است.

موسوی در گفت و گو با ایسنا، به سابقه طولانی استان هرمزگان در توسعه جنگل و جنگل کاری اشاره و اظهار کرد: استان های غربی از جمله هرمزگان به دلیل خشکسالی های متوالی با مشکل و معظل ریزگرد بوده که خوشبختانه در شرق استان با غرس جنگل های دست کاشت مشکلی نداشتیم.

وی بیان کرد: همچنین 12میلیون و 500هزار اصله نهال حرا در سواحل استان تولید و کشت شده که از این میزان 2میلیون اصله نهال در دولت سیزدهم انجام شده است.

موسوی با اشاره به اینکه این میزان در مقایسه با سال های قبل بیش از 10 برابر افزایش داشته است، تصریح کرد: پیش از این مساحت جنگل های حرا در هرمزگان 19هزار و 850هکتار بوده که با تولید نهال های جدید به 25هزار هکتار افزایش یافته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایجاد 51 هزار هکتار جنگل دست کاشت در هرمزگان

ایجاد 51 هزار هکتار جنگل دست کاشت در هرمزگان