مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 6 اسفند 1401 ساعت 08:452023-02-25ورزشي

جنایت مأموران پهلوی علیه کشتی گیر صومعه سرایی


شهید رحیم الله پورنصیری کشتی گیر محبوب گیلانی در تظاهرات روز 11 آبان 1357 علیه رژیم شاهنشاهی در شهر صومعه سرا بر اثر اصابت گلوله مجروح و پس از انتقال به بیمارستان های حشمت رشت و 501 ارتش در تهران بر اثر شدت جراحات به شهادت رسید.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از رشت، شهید رحیم الله پورنصیری در تاریخ 30 تیر ماه سال 1334 در یک خانواده مومن، مذهبی، زحمتکش و کشاورز در دامنه کوه روستای پشتیر از توابع گوراب زرمیخ شهرستان صومعه سرا دیده به جهان گشود.

  وی در دوران کودکی در دامان پدر و مادری متدین و با ایمان پرورش یافت و مدارج تحصیلی را یکی پس از دیگری با موفقیت سپری کرد و مدرک دیپلم گرفت.

  او در دوره نوجوانی و جوانی فردی کوشا و وظیفه شناس بود و در انجام کار کشاورزی و منزل پابه پای دیگر اعضای خانواده بسیار تلاش می کرد و همواره کمک حال پدر و مادر بود.

  آقا رحیم الله قصه ما علاقه فراوانی به انجام فعالیت های ورزشی داشت و در کسوت پهلوانی به ورزش کشتی می پرداخت و همچون مولای خود علی (ع) فاتح میدان کشتی گیله مردی بود و روحی سالم و جسمی قوی در خود پرورانده بود.

  وی در حد توان خود به قشر مستضعف جامعه خدمت می کرد و دوستانش نیز او را فردی منحصر به فرد و با ایمان و فروتن می دانستند زیرا همواره حامی مظلومان و اقشار فقیر و ضعیف جامعه بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جنایت مأموران پهلوی علیه کشتی گیر صومعه سرایی

جنایت مأموران پهلوی علیه کشتی گیر صومعه سرایی