مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 6 اسفند 1401 ساعت 09:302023-02-25اقتصادي

پرداخت سود صندوق های قابل معامله بورسی عجیب نیست


مدیر نظارت بر صندوق های سرمایه گذاری سازمان بورس گفت: پرداخت سود توسط صندوق های سرمایه گذاری قابل معامله بورسی غیرمعقول نیست اما در مورد پالایش یکم مجمع امسال پرداخت سود را تصویب نکرد.

- علی اکبر ایرانشاهی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در مورد خواسته برخی مخاطبان فارس من مبنی بر پرداخت سود صندوق قابل معامله بورسی پالایش یکم گفت: پرداخت سود توسط ETF ها یا همان صندوق های قابل معامله بورسی امر غیرمعقولی نیست همانطور که سال گذشته هم با مصوبه مجمع صندوق پالایش یکم مقداری سود بین دارندگان واحدهای سرمایه گذاری این صندوق تقسیم شد اما مجمع امسال تصمیمی برای تقسیم سود نداشته است.

وی افزود: مجمع صندوق می تواند تصویب کند که سود حاصله را بین دارندگان واحدهای سرمایه گذاری صندوق قابل معامله از جمله پالایشی تصویب کند و این امکان وجود دارد.

ایرانشاهی تأکید کرد: در مجمع عمومی امسال صندوق پالایش یکم مجمع با پرداخت سود به دارندگان واحدهای این صندوق موافقت نکرد و این امر در کدال هم افشا شده است.

البته ممکن است در سال های بعد تصویب کند و سود بدهد و در اساسنامه صندوق پالایش یکم هم که امسال اصلاح شد، مسأله پرداخت سود پیش بینی شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پرداخت سود صندوق های قابل معامله بورسی عجیب نیست

پرداخت سود صندوق های قابل معامله بورسی عجیب نیست