مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 6 اسفند 1401 ساعت 09:302023-02-25اقتصادي

سال آینده زمان بهره برداری از پروژه رشت- کاسپین


انزلی به عنوان بخشی ازطرح ریلی قزوین -رشت -انزلی و آخرین پازل از کریدور جنوب به شمال محسوب می شود که می تواند در تجارت کشور و منطقه خاورمیانه تحولی بزرگ ایجاد کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، عملیات اجرایی پروژه راه آهن رشت - کاسپین در سال 85 کلید خورد اما از 85 تا 98 فقط سه درصد پیشرفت داشت و عمده کار آن از سال 98 آغاز شده است.

اجرای این پروژه علاوه بر اهمیت در حمل و نقل داخلی، بار و مسافر استان گیلان؛ از نظر ایجاد یک کریدور ریلی جدید برای صادرات و واردات کشور و همچنین ترانزیت کالا از مناطق شمالی کشور به خلیج فارس، آب های آزاد بین المللی و دیگر کشورهای همسایه ایران نیز بسیار مهم است.

بر اساس این مصوبه، تهیه برنامه عملیاتی سه ساله به منظور یکپارچه سازی مدیریت ترانزیت و افزایش بهره وری خطوط قبلی و خطوط جدید در طرح جهش کریدور ترانزیتی شمال جنوب با هدف رشد ظرفیت ترانزیتی کریدور به 30 میلیون در سال نیز، بر عهده وزارت راه و شهرسازی است.

طبق این مصوبه، سازمان برنامه و بودجه باید نسبت به تأمین کل منابع لازم برای تکمیل راه آهن رشت کاسپین ظرف مدت حداکثر 2 هفته و وزارت راه و شهرسازی نسبت به اتمام این پروژه تا پایان سال جاری اقدام نماید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سال آینده زمان بهره برداری از پروژه رشت- کاسپین

سال آینده زمان بهره برداری از پروژه رشت- کاسپین