مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 6 اسفند 1401 ساعت 10:252023-02-25پزشكي

بیماری های قلبی نخستین علت مرگ در کاشان


معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: آمار فوتی ها در منطقه کاشان نشان می دهد که بیماری های قلبی عروقی اولین علت مرگ در منطقه کاشان بوده و 30 درصد کل مرگ ها را به خود اختصاص داده است.

- ایسنا/اصفهان معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: آمار فوتی ها در منطقه کاشان نشان می دهد که بیماری های قلبی عروقی اولین علت مرگ در منطقه کاشان بوده و 30 درصد کل مرگ ها را به خود اختصاص داده است.

   عباس آزادی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: ثبت آمار مرگ و میر در منطقه کاشان نشان می دهد که سال گذشته تعداد 906 مورد فوت ناشی از بیماری های قلبی عروقی در کاشان ثبت شده است.

وی افزود: علت اصلی مرگ ها ناشی از بیماری کرونر قلب است که به شکل حمله های قلبی و سکته مغزی تظاهر می کنند که عامل خطر اصلی بیماری قلبی عروقی و سکته مغزی شامل مصرف دخانیات و الکل، رژیم غذایی ناسالم و کم تحرکی هستند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان، گفت: عامل های حمله قلبی به نوبه خود در افراد به شکل فشارخون بالا، قندخون بالا، کلسترول خون بالا، اضافه وزن و چاقی و خطرات تخریب کننده سلامت قلب بروز می کنند.

آزادی افزود: سلامت قلب برای هر فرد یک حق اساسی بشری و یکی از ارکان دسترسی به عدالت در سلامت جهانی است و بر این اساس روز 29 سپتامبر میلادی برابر با هفتم مهر به نام روز جهانی ق


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیماری های قلبی نخستین علت مرگ در کاشان

بیماری های قلبی نخستین علت مرگ در کاشان