مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 6 اسفند 1401 ساعت 10:302023-02-25سياسي

کاهش 28 درصدی پرونده های سرقت در تهران


معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان تهران از کاهش 28 درصدی پرونده های قضایی در حوزه سرقت طی 9 ماهه ابتدایی سال جاری در شهر تهران خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، جعفر داراب خانی با گرامی داشت ایام ماه شعبان با بیان اینکه رویکرد قوه قضاییه تا یک دهه گذشته رویکردی مقابله ای بود، گفت: معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دو مأموریت مشخص دارد که در نام آن موجود است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان تهران خاطرنشان کرد: در اینکه چه مدل کاری قوه قضاییه در حوزه پیشگیری از وقوع جرم باید انجام دهد، بحث های مختلفی صورت گرفت.

وی با بیان اینکه یکی از بندهای اصل 156 قانون اساسی پیشگیری از وقوع جرم از وظایف قوه قضاییه است، گفت: لایحه ای از سوی دولت وقت تحت عنوان لایحه پیشگیری از وقوع جرم از طرف دولت وقت به مجلس ارسال شد و مورد بررسی قرار گرفت و به تصویب مجلس رسید.

داراب خانی با بیان اینکه در آن لایحه مقرر شد در سه سطح ملی، استانی و شهرستانی شوراهای پیشگیری از وقوع جرم تشکیل شود، گفت: این مصوبه زمانی که به شورای نگهبان رفت، شورای نگهبان نسبت به آن ایراد گرفت و گفته شد بحث تداخل وظایف قوا به وجود می آید و خلاف قانون اساسی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش 28 درصدی پرونده های سرقت در تهران

کاهش 28 درصدی پرونده های سرقت در تهران