بازی دوسر بردی که نیمه تمام ماند!یک کارشناس حوزه ریلی درباره وضعیت خط آهن شلمچه-بصره گفت: عراق این خط ریلی را معارض با کریدور شمالی- جنوبی خود می داند که قرار است با همکاری ترکیه از بندر فاو به شمال عراق و ترکیه متصل شود، - یک کارشناس حوزه ریلی درباره وضعیت خط آهن شلمچه-بصره گفت: عراق این خط ریلی را معارض با کریدور شمالی- جنوبی خود می داند که قرار است با همکاری ترکیه از بندر فاو به شمال عراق و ترکیه متصل شود، در حالی که صرفا ایران به این پروژه نیاز ندارد و خود عراق هم برای اینکه بتواند ناترازی تجاری اش را با کشور ما برطرف کند و گردشگر به ایران بفرستد، نیاز دارد که این پروژه تکمیل شود. محمدجواد شاهجویی در گفت وگو با ایسنا با اشاره به خط ریلی شلمچه-بصره گفت: این پروژه از 20 سال گذشته مطرح شده، سال 1390 ایران بخش خودش را تکمیل کرد که احداث راه آهن اهواز به شلمچه بود و ما تا مرز شلمچه راه آهن را جلو بردیم، اما در این 11 سال گذشته، ادامه این فرآیند فراز و نشیب هایی داشته است؛ در مواردی گفتیم پروژه را خودمان می سازیم و به روش BOT بهره برداری می کنیم؛ یک جا گفتیم پروژه را می سازیم و پول نفت از عراق می گیریم و نفت عراق را می فروشیم، یک جا سرمایه گذار بخش خصوصی معرفی کردیم که پروژه را تکمیل کند. برچسب ها: |
آخرین اخبار سرویس: |