مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 6 اسفند 1401 ساعت 12:352023-02-25بين الملل

میانجیگری امارات برای حل اختلافات میان رهبر نظامیان سودان و معاونش


به دنبال انتشار اخباری مبنی بر شکل گیری اختلاف میان رییس شورای حاکمیتی سودان و معاون وی، منابع مطلع از احتمال حل و فصل اختلافات میان آنها درپی میانجیگری های داخلی و خارجی در این باره خبر دادند.

- به دنبال انتشار اخباری مبنی بر شکل گیری اختلاف میان رییس شورای حاکمیتی سودان و معاون وی، منابع مطلع از احتمال حل و فصل اختلافات میان آنها درپی میانجیگری های داخلی و خارجی در این باره خبر دادند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، منابع مطلع در این باره به شبکه الجزیره اعلام کردند: اختلاف میان عبدالفتاح البرهان، رییس شورای حاکمیتی سودان و محمد حمدان دقلو (حمیدتی)، فرمانده نیروهای واکنش سریع و معاون البرهان که درپی اقدامات البرهان برای کاهش نفوذ حمیدتی شکل گرفته است، پس از مداخله میانجی ها به سمت آرام شدن پیش می رود.

طبق این گزارش، منابع اخیراً فاش کرده بودند که البرهان با هدف کاهش اختیارات حمیدتی قصد دارد شورای حاکمیت را منحل و شورای عالی نیروهای مسلح را به ریاست خود تشکیل دهد، طوری که این شورا به وظایف حاکمیتی خود تا زمان توافق بر سر انتقال قدرت به غیرنظامیان و برگزاری انتخابات ادامه دهد.

طبق این گزارش، روند سیاسی انتقال قدرت به غیرنظامیان در سودان و ادغام نیروهای واکنش سریع در ارتش، برجسته ترین موارد اختلاف میان البرهان و حمیدتی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

میانجیگری امارات برای حل اختلافات میان رهبر نظامیان سودان و معاونش

میانجیگری امارات برای حل اختلافات میان رهبر نظامیان سودان و معاونش