مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 6 اسفند 1401 ساعت 12:522023-02-25بين الملل

گزارش روزنامه لبنانی؛ ناامن سازی مسیر عراق به سوریه، مأموریت جدید آمریکا به داعش


تروریست های داعش در سوریه شروع به انجام حملاتی در نزدیکی مناطق مرزی سوریه با عراق کرده اند، جایی که کمی آن طرف تر پایگاه نظامی آمریکا مستقر است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، فعالیت تروریست های داعش در بیابان های استان حمص در مرکز سوریه تا مثلث مرزی سوریه، عراق و اردن در مدت اخیر افزایش یافته و در دو ماه اخیر چندین اقدام تروریستی در این مناطق رخ داده است.

به نوشته وبگاه روزنامه الاخبار لبنان، تروریست های داعش به شکل مستمر جاده ها را می بندند یا به اهالی روستاها شلیک می کنند.

همزمان نشانه هایی وجود دارد که نشان می دهد اعضای بیشتری از داعش در مناطق البوکمال تا المیادین و السخنه در خاک سوریه در نزدیکی مرز عراق تا نزدیکی های منطقه التنف (معروف به منطقه 55 کیلومتری)، جایی که پایگاه نظامی آمریکا قرار دارد، شروع به فعالیت کرده اند.

نکته قابل توجه اینکه پایگاه التنف و مناطق اطراف آن که محل فعالیت گروهک مغاویر الثوره (آموزش دیده آمریکا) است، مدت هاست که شاهد هیچ اقدام تروریستی از سوی داعش نبوده است.

در حالی که کمی آن طرف تر که در کنترل ارتش سوریه قرار دارد، در کمتر از یک هفته شاهد دو حمله تروریستی بود.

در حمله اول که در میان توجه جهان به زلزله ترکیه بود، داعش به گروهی از اهالی بادیه نشین که در حال جمع آوری گیاهان محلی بود


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گزارش روزنامه لبنانی؛ ناامن سازی مسیر عراق به سوریه، مأموریت جدید آمریکا به داعش

گزارش روزنامه لبنانی؛ ناامن سازی مسیر عراق به سوریه، مأموریت جدید آمریکا به داعش